اهمیت محتوا برای موتورهای جستجو

در این فصل به محتوا (Content) که مهمترین بخش SEO می باشد می پردازیم، محتوا یا همان Content اصلی ترین و اولین نقطه شروع برای بهبود SEO می باشد. اگر محتوای متناسبی داشته باشید در واقع یک پایه مستحکم برای باقی کارهای SEO خود درست کرده اید.

کیفیت مطالب یا CQ :

cq

بیشتر از هر چیز دیگری، آیا شما محتوای با ارزشی را انتشار می دهید؟ اگر شما چیزی را می فروشید، آیا فراتر از یک بروشور ساده که اطلاعات آن در هزاران سایت دیگر هم می باشد رفته اید؟ آیا برای مردم دلیل قانع کننده ای دارید که بیشتر از چند ثانیه صفحه شما را بخوانند؟ آیا شما ارزش واقعی را پیشنهاد می دهید چیزی مثل جواهر؟ ، منحصر به فرد، متفاوت، کاربردی که در جای دیگری پیدا نمیشود.

اینها سوال های بود که شما برای ارزیابی باید از خود بپرسید هرچند اگر مطالب با کیفیتی را ارائه می دهید. اینجا مکانی نیست که به آن کم پرداخته شود چون اینها اساس SEO هستند و باقی فاکتور ها بستگی به این فاکتور دارد.

جستجوی محتوا / جستجوی کلمه کلیدی CR :

cr

شاید پر اهمیت ترین فاکتور بعد از ساخت محتوای خوب کلمه کلیدی خوب باشد. ابزار های متفاوتی وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا راه خاصی را پیدا کنید که بفهمید مردم با چه کلمه یا اصطلاحی  به دنبال محتوای شما می گردند. شما باید کلمات کلیدی متناسبی را برای محتوای خود انتخاب کنید ، اصطلاح های حقیقی که مردم برای جستجو استفاده می کنند. بنابر این شما می توانید محتوایی تولید کنید که به صورت موثری پاسخگوی این پرس و جو ها باشد.

پیشنهاد: اگر شما هم از علاقه مندان به مبحث سئو یا Search Engine Optimization میباشید 100% از صفحه آموزش گام به گام سئو دیدن کنید برای خواندن فصل اول آموزش گام به گام SEO به پست آموزش مبتدی سئو مراجعه کنید.

برای مثال، یک صفحه در مورد جلوگیری از ملانوم می تواند از یک اصطلاح تکنیکی خاص استفاده کند تا راههای جلوگری از سرطان پوست رو توضیح دهد، اما موتور های جستجو می توانند از این صفحه صرف نظر کنند یا به این صفحه امتیاز کمی بدهند در صورتی که مردم اصطلاح دیگری مثل “راهکارهای جلوگیری از سرطان پوست” را در جستجو استفاده کنند.

 مطالب شما باید با زبان درست و متناسب نوشته شود. زبانی که مردم یا مشتریان شما هنگام جستجو از آن استفاده می کنند.

کلمات محتوا / استفاده از کلمات کلیدی CW :

cw

آیا کلمه کلیدی متناسب رو پیدا کردید، آیا این کلمات کلیدی رو در متن استفاده کردید یا اینکه از قبل مطالب با کیفیت را بدون جستجو در مورد کلمه کلیدی درست کرده اید. شاید زمان آن رسیده است که بازدیدی از محتوای خود داشته باشید و بعضی ویرایش ها را انجام دهید. اگر می خواهید صفحه شما برای یک کلمه خاص نمایش داده شود این فکر خوبی است که آن کلمه را در متن استفاده کنید.

اینکه چند بار کلمه کلیدی در محتوا استفاده شود مهم نیست ، یعنی تعداد خاص و مشخصی وجود ندارد. کافیست از جملات عادی استفاده کنید.

در مورد کلماتی که می خواهید صفحه شما با آن پیدا شود فکر کنید، کلماتی که احساس می کنید مربوط به کلمه کلیدی جستجو می باشد را در نظر بگیرید، و سپس به صورت طبیعی در صفحه از آن استفاده کنید.

تعامل محتوا CE :

مطالب با کیفیت می تواند با کاربران تعامل معنی دار برقرار کند که موتور های جستجو سعی می کنند این تعامل را ارزیابی کنند. برای مثال چقدر کاربران در صفحه شما باقی می مانند؟ آیا در صفحه شما جستجوی انجام می دهند؟ آیا از روی فهرست بندی ها کلیک می کنند و سپس به سرعت بعد از دریافت نتایج به مکان دیگری می روند، اینگونه رفتار ها می توانند توسط موتور های جستجو ارزیابی شوند و علامتی باشد که محتوای شما هیچ جذابیت برای کاربران ندارد. یا به صورت بر عکس آیا مردم زمان زیادی را نسب به سایت های دیگر برای محتوای سایت شما صرف می کنند این زمان یک معیار است و همچنین کلیک های زیاد هم نوع دیگری از تعاملات می باشد که موتور های جستجو می توانند آن را اندازه گیری کنند و  برای ارزیابی ارزش محتوای سایت استفاده کنند.

حرکات اجتماعی از قبیل کامنت ها به اشتراک گزاری ها و لایک ها مشخص کننده نوع دیگری از تعاملات می باشد و می تواند توسط موتور های جستجو اندازه گیری شود. به این موضوع در بخش شبکه های اجتماعی به صورت جامع پرداخته می شود.

تازگی مطالب CF :

cf

موتور های جستجو مطالب جدید را دوست دارند، منظور از تازگی یعنی چه ؟ شما نمی توانید صفحه ها را به روز کنید مثلا برای آن تاریخ منتشر کنید و هر روز فکر کنید که این کار آن را تازه کرده و شما امتیاز بیشتری دریافت می کنید. همچنین نمی توانید فقط به علت تازگی دائما صفحه های جدید اضافه کنید. و فکر کنید این عمل به سایت شما تازگی میدهد یا به اصطلاح Freshness Boost انجام می گیرد.

گرچه گوگل کاری با نام (Query Deserve Freshness (QDF انجام می هد، اگر جستجوی باشد که به صورت ناگهانی در برابر فعالیت های عادی آن خیلی محبوب شود. گوگل QDF را به کار می برد. و نگاه می کند تا ببیند که آیا محتوای تازه ای در آن متن موجود می باشد یا خیر. اگر وجود داشته باشد آن محتوای جدید و تازه در نتایج جستجو ترقی می کند.

بهترین راه برای فهمیدن موضوع تازگی(Freshness Boost) جستجوی، لغتی مثل طوفان می باشد اگر هیچ طوفان فعالی وجود نداشته باشد نتایج جستجو ممکن است شامل انواع طوفان ها و سایت ها مرجع باشد ، اما اگر در حال حاضر طوفانی فعال وجود داشته باشد ، ممکن است نتایج تغییر به منعکس کردن داستان ها و اخبار و اطلاعاتی در مورد طوفان فعلی باشد.

پیشنهاد: برای خواندن فصل سوم آموزش گام به گام سئو به پست اهمیت تگ های HTML در سئو مراجعه کنید.

نتیجه:

در نتیجه شما باید سعی کنید مطالبی که انتشار می دهید از کیفیت بالای برخوردار باشد، کلمه کلیدی متناسب که توسط عموم مردم برای جستجوی مطالب شما استفاده می شود را استفاده کنید، از کلمات کلیدی در محتوا سایت خود استفاده کنید، تا جایی که می توانید محتوا را جذاب کنید تا افراد نسب به سایت های رقیب بیشتر در سایت شما باقی بمانند، سعی کنید مطالب جدیدی منتشر کنید.


برای دریافت نسخه PDF مقاله های سایت ابتدا در سایت ثبت نام کنید تا بتوانید به کلیه مقالات به صورت کاملا رایگان دسترسی پیدا کنید. ورود به سایت | ثبت نام در سایت

 

به نظر شما ممکنه کسی با استفاده از کلید های زیر این مطلب رو به اشتراک بذاره؟
محمد برغمدی

محمد برغمدی

امام علی علیه السلام: با مردم آنگونه معاشرت كنيد، كه اگر مرديد بر شما اشك ريزند، و اگر زنده مانديد، با اشتياق سوي شما آيند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *